بدیهی است که موریانه ها متخصصان بی رقیب نابودسازی ساختارهای چوبی هستند. اما این حشرات علاوه بر ساختارهای چوبی، می ‎توانند به اندازه آفتی چون مگس، برای سلامتی انسان مضر و خطرناک باشند. این آفات، همزمان با خوردن اشیاء و ساختارهای چوبی خانه تان، تهدیدی برای سلامتی شما ایجاد خواهند نمود.
در اینجا به ۵ مورد از خطرات موریانه برای سلامت انسان ها را بر شمرده ایم.

از بین بردن ساختارهای چوبی، تنها مشکل ناشی از موریانه ها نیست.

خطرات ناشی از موریانه برای انسان

پنج خطر پنهانی که موریانه ها برای سلامتی تان به همراه دارند عبارتند از:

  • گزش یا نیش موریانه
  • آلرژی و آسم
  • التهاب پوستی
  • آلرژی در نتیجه شیوع قارچ توسط موریانه ها
  • مسمومیت ناشی از سم موریانه کش غیر استاندارد

۱. گاز گرفته شدن توسط موریانه

خطرات موریانه برای سلامت انسان

یک موریانه سرباز در صورت احساس خطر می تواند شما را گاز بگیرد. گزش یک موریانه شخص را نمی کشد اما جای گزش موریانه می تواند خارش دار بوده، متورم شده، بسوزد و حتی بسیار دردناک باشد، به ویژه اگر مستعد واکنش های آلرژیک باشید.

تماس مدفوع موریانه با پوست، سبب بروز التهاب در آن می شود!

۲. آلرژی ها و آسم

شاید فکرش را هم نمی کردید که موریانه نیز موجب ایجاد آلرژی و حتی آسم در انسان شود اما از لانه های موریانه ها، اجزاء و گرد و غباری آزاد می شود که می توانند از طریق سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع خانه تان در هوا پخش شوند. این آلودگی ها از جمله خطرات ناشی از موریانه برای سلامت انسان ها محسوب می شوند. چرا که در صورت ورود به مجاری تنفسی انسان از طریق هوا، می توانند برای افراد دارای آلرژی یا آسم، ناراحت کننده و حساسیت زا باشند. فضولات و بزاق موریانه ها نیز در افراد حساس یا اشخاص با سیستم ایمنی ضعیف می توانند منجر به واکنش های آلرژیک گردند.

موریانه های سرباز می توانند با آرواره های قوی خود، شما را بگزند.

آلرژی

حرکت موریانه ها در نقاط مستعد کپک، منجر به انتشار کپک در سراسر خانه می شود!

۳. کپک های ناشی از وجود موریانه ها

یکی از دردسرهای ناشی از موریانه ها، شیوع کپک توسط این آفات است.
این یکی از موارد عجیب ناشی از موریانه در خانه است.
در ساختمان هایی که موریانه ها ساختارهای چوبی آن را مورد تهاجم و تغذیه قرار داده اند، اگر رطوبت هم به اندازه کافی وجود داشته باشد، کپک به راحتی در همه جا گسترش می یابد. موریانه ها محیط های گرم و مرطوب را، که کپک ها مستعد رشد در آن هستند دوست دارند. هنگامی که موریانه ها داخل چوب حرکت می کنند و یا آن را می جوند، در حین حرکت شان کپک را انتشار می دهند. کپک یک قارچ است که تولید هاگ می کند. این هاگ ها می توانند در هوای داخل خانه تجمع یافته و در صورت تنفس، مشکلاتی برای سلامتی تان به بار بیاورند.

هاگ های کپکی می توانند سبب ایجاد سردردهای میگرنی، ضعف، سرفه، گلو درد، سوزش چشم و آبریزش بینی گردند. انواع خاصی از هاگ های کپکی همچنین می توانند سبب عفونت های قارچی مانند هیستوپلاسموز و شرایطی چون کهیر و … شوند. افراد مبتلا به آسم در صورتی که در معرض این هاگ های کپکی قرار بگیرند می توانند مبتلا به بیماری به نام آسپرژیلوس ریوی گردند که این بیماری می ‎تواند علائمی از فیبروز کیسه ای را ایجاد کند. کپک ها همچنین می توانند یک سری ترکیبات سمی را نیز تولید کنند که این ترکیبات هم ممکن است سبب مشکلات عصبی مثل از دست دادن حافظه شوند.

۴. التهابات پوستی ناشی از تماس با فضولات موریانه ها

موریانه ها فضولاتی تولید می کنند که به رنگ چوب بوده و مانند خاک اره به نظر می رسند.
وقتی فضولات موریانه در تماس با پوست قرار می گیرند، می توانند سبب التهابات پوستی یا سایر عکس العمل های آلرژیک گردند.

آلرژی پوستی

” موریانه ها سالانه خسارات مالی زیادی به بار می آورند. از بین بردن وسایل و ساختارهای چوبی در هر مکانی که به آن دسترسی پیدا کنند فقط یکی از آسیب هایی است که از آن اطلاع داریم. موریانه ها می توانند یکی از دلایل ایجاد آلرژی ها و برخی دیگر از بیماری ها در باشند. بنابر این می توان گفت خطرات موریانه برای سلامت علاوه بر خسارات مالی ناشی از این آفات، در کمین انسان ها است.  “

از تماس مستقیم پوست با فضولات موریانه، اجتناب کنید.

۵. مسمومیت ناشی از سم ضد موریانه غیر استاندارد

تلاش برای دفع موریانه ها بدون مشورت با متخصصان یا استفاده از سموم ضد موریانه غیر استاندارد خطرناک است!

اینکه بخواهید بدون مشورت گرفتن از نیروهای متخصص تهاجم موریانه ها را از بین ببرید می تواند برایتان دردسر ایجاد کند. سموم موریانه کش در صورتی که استاندارد بوده و به درستی سمپاشی گردند خطری برای انسان به همراه نخواهند داشت. اما در صورتی که از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و به درستی اعمال نگردند می توانند برای اشخاص بی تجربه خطرآفرین باشند.

هنگام استفاده از سموم ضد موریانه مراقب مسمومیت ناشی از محصولات غیر استاندارد باشید!

بنابراین بایستی از شرکت های مجرب در زمینه سموم قوی و تخصصی برای موریانه مشورت بگیرید. در صورتی که بخواهید به طور کامل کلونی های موریانه را ریشه کن کنید تا دیگر به محل زندگی شما باز نگردند باید بدانید سموم ضد آفت را کجا و چگونه اعمال کنید. یکی از قوی ترین سموم در این زمینه سم موریانه کش ترمیدور می باشد که به راحتی شما را از شر موریانه ها خلاص می کند.

ریشه کنی سریع موریانه ها، راه حفظ سلامتی از مشکلات ناشی از این آفات

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. سیف اله برقی

    موریانه‌ها عزیت می کند

    1. admin

      بله، هم اذیت میکنند و هم امکان دارد به شدت مسموم شوید

      اطلاعات بیشتر:
      https://afatkosh.com/page/sting-insect-knowledge

  2. سبحانی

    باسلام من چند وقته متوجه شدم دیوار خونه یه سوراخ ریز زده وقتی نگاه کردم یه چیزای شبیه مورچه زرد دیدم الان فهمیدم موریانه س دارم دیونه شدم تو رو خدا راهنمایم کنید

    1. admin

      درود بر شما
      کافیه محصول ترمیدور رو سفارش بدید تا برای همیشه شاهد ریشه کنی موریانه ها باشید
      لینک زیر را مطالعه کنید:
      https://muriane.ir/get-rid-of-termite-pesticide/

مشخصات ظاهری موریانه
مشخصات ظاهری موریانه

برخورداری از اطلاعات پایه ای درباره مشخصات و نحوه شناسایی موریانه ها به شما در تشخیص و کنترل به موقع تهاجم این آفات کمک شایانی نموده و از بروز آسیب ها و خسارت های زیاد پیشگیری خواهد نمود.

مراحل زندگی موریانه
مراحل زندگی موریانه

چرخه زندگی موریانه با یک پرواز برای جفت گیری آغاز می گردد که در آن نرها و ماده های بالدار مولد در دسته های بزرگ، کلونی قبلی خود را ترک نموده و اقدام به تولید مثل می کنند.

تشخیص نوع موریانه از روی فضولات
تشخیص نوع موریانه از روی فضولات

فضولات موریانه ها از جمله نشانه های مهمی است که در تشخیص گونه موریانه ای که خانه شما را تحت تهاجم قرار داده است بسیار کمک کندده خواهد بود. به عنوان مثال فضولات موریانه های چوب خشک …

خسارات به جا مانده از انواع موریانه ها
خسارات ناشی از انواع موریانه

خساراتی که موریانه ها به بار می آورند، سالانه به میلیاردها دلار می رسد. با اینکه موریانه ها گونه های بسیار زیادی دارند ولی تنها تعداد اندکی از آن ها برای انسان زیانبار هستند. موریانه های زیرزمینی…

حقایق جالب در مورد موریانه ها
حقایق جالب در مورد موریانه ها

موریانه ها میلیون ها سال است که در حال جویدن چوب هستند؛ از آفریقا که در آن موریانه ها تپه هایی به بلندی قد انسان می سازند تا موریانه های زیرزمینی که خانه ها را از بین می برند. موریانه ها …

سفارش سم از طریق: